Lady

Mamma behövde plugga idag så jag och Lady tog en mysig tur mitt på dagen. Red rundan surkärringen och Lady var rädd för nästan allt så det blev en massa tvärstopp. Lite för mycket energi tror jag. En regnskur överraskade oss, men vi stod under en gran tills det slutade. Blåsten hade tydligen vält ner lite träd för två gånger stötte jag på träd som fallit perfekt över stigen. Fast sen höll jag på att bli knockad av en stor gammal bok som lutade tvärs över stigen, alldeles bakom ett snår av ungbjörkar. Väl hemma mötte jag Ludde och de minsta ridbyxorna vi hade hittat hemma passade honom hyfsat, de var bara lite stora. Hade även hittat ett par små ridstrumpor men hade jag dragit upp dem helt hade de räckt halvvägs uppför låret på honom haha. Medan jag hämtade Lukas i hagen skulle Ludde bygga en bana till sig själv och när jag kom tillbaka stod alla koner i en oval cirkel. Jaha, en volt, tänkte jag, men när sedan när Ludde skulle rida den skulle han snirkla in och ut och runt, blev inte klok på hur han tänkte.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0