Ludde

Medan jag och Camilla pratade med Madickens gamla ägare var Ludde och hjälpte Celina med Lukas. Efter en stund kom han springande och förklarade att han hemskt gärna ville rida. Och kunde inte jag bygga en bana till honom? Så när mamma och Celina kom hem från sin ridtur hade jag en liten hinderbana iordninggjord åt honom och han fick rida en stund. Han har lärt sig kravla sig upp själv även om stiglädrena inte har längts. Jag försökte lära honom att rida lätt även om Lukas är svår att lära sig sånt på då han travar så snabbt. Men Ludde lyckades till min förvåning faktiskt hålla takten korta stunder när han fokuserade. Den killen är en liten drömmare så ibland satt han bara och förvånade sig över att det skumpade. Goa Ludde :) Vi ska klämma in ytterligare lite ridning för honom imorgon för han ville jättegärna rida då med sa han. Jag ska försöka ta med han ut i skogen på Madicken någon dag, hon är ju lite väl stor men snäll.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0