Ludde

Igår, medan mamma och Celina gjorde iordning hästarna mötte jag Ludde när jag höll på att släpa ner hinderstöd till ridbanan.
"Hej Ludde!" sa jag glatt. "Vad hittar du på då?"
"Jo... jag är rätt sugen på att rida..."
Inte kan man motstå den söta femåringen så självklart fick han rida. Hade verkligen varit kul om Ludde hade blivit riktigt hästbiten, fast det hoppet är väl inte jättstort för han är en hockeykille som sin pappa och storebror. Dessutom är han alldeles för liten för Lukas just nu, fötterna slutar där sadeln slutar så de tär inte mycket Lukas kan/vill lyssna på hans skänklar. Men det Ludde saknar i storlek kompenserar han i mod. Glatt styr han runt Lukas och provar det mesta utan att vara ett dugg rädd. Smackningar duger bra att hålla igång Lukas i skritt och att hoppa över ett "hinder" på knappt 2dm är inga problem. Kan fortfarande inte glömma Luddes kommentar efter den första ridgången, när han såg ett grandprix dressyr ekipage på TV:n och full av självförtroende berättar för Camilla att han minsann kan rida så på Lukas haha.

Nej, allvarligt talat, tänk om Ludde blev en liten hästkille som kunde ta över Lukas efter Celina. Det hade varit en jättebra lösning förutom att Ludde är lite väl i minsta laget... nåja, drömma kan man ju alltid :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0