Regn och fotografering

När jag skiljdes från mamma och Celina red jag hemåt och gjorde iordning Madicken och därefter tog jag bilen och körde upp till skyesjön dit mamma och Celina skulle rida. De plaskade i vattnet som äckligt nog var fyllt av grodyngel i strandkanten. Mamma sa att grodyngeln nog hade kul för de fick ju åka karusell!

Efter och innan badet fotade jag när de galopperade på vägen och de första bilderna blev jättebra, alldeles för mörka i kameran, men blev jättefina när jag ljusade upp dem på datorn. Dumt nog minns jag inte inställningen för det började regna en massa när vi höll på. När vi var klara körde jag hem och möttes av en ren regnduschad Madicken. Mamma och Celina kom hem sjöblöta för de överraskades av en riktig åskskur när de var nästan hemma stackarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0