Tokponny

Gud vad jag velar fram och tillbaka med Madicken. Kan inte bestämma mig för om jag ska fortsätta rida henne eller sluta. Magen var jättestor idag, men å andra sidan hade Madicken så mycket energi att hon slet sig i hagen och stack iväg i galopp. Såna dumheter har hon inte sysslat med på mer än ett år. Eftersom jag redan var ganska stressad med att motionerna Madicken innan lektionen med Lady. Eftersom jag känner Madicken visste jag att chansen var ganska stor att hon skulle slita sig om jag gick en promenad och eftersom jag inte hade lust att springa hem efter henne, borstade jag av henne lite kvickt, tränsade och red en runda barbacka. Hon var rätt pigg, och som alltid betydde det att hon skulle hitta på lite trams, som att inte gå nerför en backe utan försöka vända och galoppera uppför igen. Det fick mig att fundera på om jag gör rätt som tänker sluta rida henne. Camilla berättade om något sto som hade ridits nästan hela dräktigheten, kanske jag bara ska vara lyhörd och rida så länge Madicken är pigg och glad? Jag kan ju varva med promenader och tömkörning och så kan Celina rida när hon kan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0