Torsdag

Madicken fick vila idag, men jag stack till stallet på eftermiddagen för att borsta henne. Dock blev det istället så att Ludde fick rida Lukas en tur i skogen och sedan lät jag hästarna beta på gräsmattan och plötsligt var det middagsdags. Ludde var för söt, han vet ju redan hur man gör när man går över bommar eller hoppar så det var lättförklarat att han skulle göra det i uppförsbackar också. Problemet var bara att han orkade ca 5m uppför backen sen blev han trött så han fick kämpa! Han drömde sig bort idag med, även i traven fast det skumpar ändå mindre så lite benmuskler och kontroll börjar han nog allt få. Det gulligaste var när vi skulle nerför backar.
"Vad var det nu man gör nerför backar Ludde?" frågade jag.
Han tittar förvirrat på mig och på backen och så ställer han sig upp. Sedan var han väldigt orolig när vi följde vägen och tyckte att Lukas hela tiden var på väg att gå ner i det djupa diket och höll ganska kramaktigt i vänstertygeln trots att jag försökte övertyga honom att Lukas aldrig gjort något sånt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0