Våra hinder

Tänkte visa lite bilder på våra söta, hemmagjorda hinder :) Minihinder för en miniponny och en liten ridbana. Vi har 6st bommar, en rödvit grind och två plank med olika färger på var sida. De starkaste och gräsligaste färgerna vi kunde hitta om jag inte minns fel haha ;) Till det har vi 6 par hinderstöd som är typ en meter höga. Tyvärr har dem fasta hållare på varje tiotal, tex på 60cm. När vi sedan lägger en "bom" på så blir höjden allt mellan 5-8cm högre, beroende på hur tjock bommen är. Ett plank är bara ca 3cm högt. Om någon är nyfiken över vad bommarna är gjorda av så var mamma ute i skogen och rotade efter någon gammal avverkning efter raka ungträd. Sedan ägnade jag många dagar åt att använda en rasp och fila väck all bark innan vi tillslut kunde måla. Men resultatet blev jättefint!








Första provhoppandet av alla hinder. Lukas hoppade allt utan att blinka, men Amy avskydde den blålila sidan och bara blängde på hindret. Vår rödvita grind var minsann inte heller särskilt trevlig tyckte hon, eller blommorna...
Fråga mig inte vad Celina sysslar med på bilderna, jag vete tusan hur jag lyckades fota de konstigaste hoppen.












Kommentarer
Postat av: Michelle

Vilken söt liten ponny:D

2011-05-12 @ 12:53:25
URL: http://ponnybrudarnaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0