"Ensam" i hagen

Har nog glömt nämna att det numera går att lämna Nangijala i hagen medan Madicken rids? I förgår fick hon gå där tillsammans med Lady medan Celina red 1h i skogen samtidigt som jag hade lektion för Linnea på Lukas. Inga problem alls utan hon gick lugnt tills mamma kom tillbaka då hon gnäggade välkomnande. Så idag innan Celinas lektion tog vi Lukas och Madicken och red 45min i skogen medan Lady och Nangijala fick äta hö. Ingen var kvar i stallet men när vi kom tillbaka gick båda lugnt och betade. Det var som att backa ett år tillbaka i tiden och jag trodde faktiskt inte jag skulle få uppleva fler ridturer med mig på Maddis och Celina på Lukas.

Nu ska bara kondisen upp lite mer på Madicken så är hon redo att börja gå dressyrlektioner om en månad eller så. Och lite mer körträning för Nangijala förstås.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0