Idag

Lekte med Nangijala ute i skogen igen, gick jättebra och hon sprang runt i galopp men tvärvände så fort jag visslade på henne. Men plötsligt far hon iväg som ett skott och försvinner och när jag hittar henne på gräsmatten 30s senare betar hon för fullt. Hon var nog hungrig för inte ens när jag stod ett par meter ifrån och lockade med äppelbit reaerade hon. Haha. Äpplen som hon alltid vill äta!

Lukas fick gå dressyr och jag och Celina var helt förstummade, busfröet gick minsann på tygel i skritt och trav! För nåt år sen kunde han gå på tygel korta stunder då och då, särskilt i skritten men såhär har jag bara sett han gå med gummieband. Har nog varit nyttigt för Celina att rida Lady och Madicken. Lukas blev trött efter en kvart och det är inte undra på, det har inte varit mer än några enstaka dressyrlektioner på banan de senaste månaderna.

Imorgon åker Camilla bort och kommer hem torsdag så då har vi hela stallet själva med fodring, in och utsläpp osv. Kommer bli lite tufft!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0