Långtur med Lady

En timmes tur slutade med två timmars långtur på upptäcksfärd i förmiddags. Skrittade biskopsmålavägen fram och skulle vänt in mot surkärringen/lommaklint men kom på att jag ville testa en grusväg som jag var säker på gick runt ett litet husområde. Det gjorde det inte, men jag hittade en fin men rätt kort travstig som ledde mig längs stora vägen mot Kyrkhult och Kärrabol. Solen sken och vädret var perfekt, Lady pigg... ja jag fortsatte. Red under tunnel (läskig) och förbi en hästgård där Camillas granne haft sin häst tills den dog i våras. Mats som han heter hade förklarat att det fanns en/flera rundor där men jag lyssnade inte så noga då (han har nån grov dialekt som låter som danska typ, fattar inte alltid). En fin grusväg med mycket trav fanns där, delade på sig allt mer och jag såg stigar med hovspår leda in i skogen. Fick tillslut vända för jag var inte säker på att vägen verkligen ledde mig tillbaka till hästgården. Har ont i ländryggen nu för Lady drog på som bara den i skritten, hon kan konsten att ge en träningsvärk i ryggen alltså.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0