Dressyrlektion Lady

Idag skippade jag att försöka lirka och övertala henne snällt med risk att hon skulle sura till och bli värre. Har fått order om att banka till med ytterskänkeln när hon bryter sig ut och kör upp nosen och springer. Till det har jag även lagt in stopp när hon vägrar lyssna på mina miljoner halvhalter och bara rusar på. Det tog tid men i slutet av lektionen lyssnade hon bättre och var överraskande fin i galoppen, gick stadigt på tygeln om än något för snabbt. I vänstervarvet hade vi bråkat om att hon inte skulle rusa så de var skönt att det gick bra innan vi travade av.
 
När jag köpte Amy hade jag skaffat mig den dumma ovanan att sitta för mycket åt höger i sadeln. Har den senaste tiden känt att jag börjat göra det igen men inte kunnat komma på åt vilket håll det var, har aldrig kunnat känna om jag sitter extra på ett sittben eller inte. Förnuftet sa att jag lutade åt höger men hjärnan protesterade och menade att jag ju måste hamnat åt vänster som sist. Men nej, det var tydligen höger fick jag veta.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0