Bocksprång

Jag och Celina gjorde sällskap med Lukas och Madicken eftersom vi ville ha så lite skenande som möjligt. Lukas taggad och börjar med att göra en rivstart så fort vi når Lommaklintsvägen. Madicken reagerade ögonblickligen och for upp i världens bocksprång vilket jag inte var alls beredd på. Ändå tappade jag knappt balansen för hon är så lätt att sitta kvar på. Ridturen bjöd på fler bocksprång, vid ett tillfälle försökte jag trigga igång henne i galoppen för att hinna ikapp Lukas och då började hon glatt bocka samtidigt som hon faktiskt ökade takten. Celina undrade om Madicken blivit sig själv igen och jag kunde faktiskt säga att hon nog har blivit det. Hon bjuder på roliga ridturer igen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0