Klickerträningen med Nangijala

Jag har hållt på med klickerträningen i kanske 1 och en halv vecka nu? Har inte varit säker på om Nangijala fattat att ett klick betyder godis, men idag tänkte jag iallafall gå vidare. Så jag plockade med mig pappas tennisrack med fodralet på och släppte Nangijala i hennes box. Med äppelbitar samt en klicker i vänstra handen, en godisbit i högra och samtidigt försöka hålla racket i snett framför mig klev jag in i boxen. Nangijala kom, ignorerade tennisracket och sniffade även äppelbitarna. Så jag viftade lite med racket för att hon skulle bli nyfiken och så fort hon nuddade den klickade jag och så fick hon äppelbit. Efter det tog det inte mer än 3-4 klick innan hon siktade in sig helt på tennisracket istället för mig och godiset. Jag tog en paus och myste med henne innan jag gjorde om det och det gick lika bra då. Fast mitt i allt ringde mobilen och jag svarade samtidigt som jag fick snurra runt i boxen eftersom Nangijala skulle nudda tennisracket hela tiden. Haha.

Nangijala har blivit såå kelig på sista tiden, kommer gärna och ska mysa och sticker upp mulen i ansiktet och blåser försiktigt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0