Madicken gör som hon vill ibland

Madicken är för det mesta en jätterar ponny, men hon är väldigt dominant och håller man inte efter henne kan hon bli ganska farlig. Hon och jag tampades med varandra när Celina hade ridit igång henne ungefär en månad, då var hon så jobbig att Celina med glädje "gav" mig henne (hösten 2009, efter 1,5 års sjukdom i två fästingsjukdomar). Jag var van efter Amy som kunde vara mycket värre och det är sällan som hon sätter upp sig mot mig, visserligen är hon fortfarande väldigt dominat och försöker gärna knuffa runt mig om hon blir otålig, men hon försöker mycket sällan med annat.

Celina har inte vunnit hennes respekt än och det var tydligt idag när hon skulle tränsa henne och köra till lektionen. Hon hinner knäppa upp ena kedjan och lägga grimma och tyglar över halsen och sen drar Madicken. Knäppet i andra kedjan går sönder och ut ur stallet far Madicken med Celina som försöker hejda henne. Jag rusar efter och ser Madicken trava in på ridbanan med tränset släpandes i marken under sig. Suck. Fick tag i henne snabbt och konstaterade att tränset var helt, om än genomlerigt. Sen tränsade jag henne och då var hon snäll igen, tramsmajan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0