Madickens skada är tillbaka

Tisdag - konditionsträning på banan, jobbigt tyckte Maddan som sparkade i slutet när hon tyckte det blev för jobbigt/varmt.
 
Onsdag - Lätt skogstur, rätt seg och antagligen träningsvärk
 
Torsdag - Den inplanerade dressyren fick avbokas eftersom hon sparkade som en galning i skritten och den lilla trav vi gjorde. Var jag nära sprang hon baklänges och försökte sparka mig så jag fick fly hals över huvud ett par gånger. Inga problem att trava utanför paddocken.
 
Fredag - vila
 
Lördag - Skogstur där hon var normalt enligt Celina. In på ridbanan där de andra hoppade och sparkandet började igen, om än mindre än i torsdags. Ingen framåtbjudning så vi tog ut henne igen.
 
Söndag - idag skulle hon bara sparka efter Celina när hon skulle fånga henne i hagen. Fick tillslut fast henne men då sparkade hon när Celina försökte borsta. Tog ändå en tur och skritten var okey, men ville inte gå framåt i trav eller galopp och sparkade lite om man pressade på.
 
Ja, vad ska man säga...? Kan ju inte vara annat än skadan i knäleden som spökar igen. Samma symtom än än mycket starka men å andra sidan har hon ju gått smärtfri väldigt länge nu så responsen blir väl större om den kommer tillbaka. Det är bra att hon reagerar så kraftigt men samtidigt så jäkla tråkigt att hon har ont igen. Det är först de senaste veckorna som vi kunnat pressa på lite mer så betyder det här att leden inte klarar av att ridas annat än lätt? Kommer hon kunna bli helt frisk? Det är bara att ringa till vet imorgon och jag ser redan framför mig nya undersökningar, behandlingar och träningsprogram. Där försvann det mesta av sommaren tror jag :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0