Den knasigaste sömngåendet hittills

Nog för att jag nästan alltid pratat lite i sömnen om nätterna och i perioder rör mig mycket i sömnen, men inatt tog nog priset haha! När jag sover oroligt är mitt "sömngående" något mitt emellan dröm och vakenhet. Jag kan sitta upp, ha ögonen öppna och se rummet som det är, men samtidigt drömmer jag och den drömbilden läggs ovanpå verklighetsbilden så att säga. Ibland kan jag ex sitta upp i sängen och prata med en person jag känner som jag tycker står bredvid sängen. Oftast vaknar jag till efter ett tag men det är väldigt förvirrande och svårt att skilja mellan dröm och verklighet.
 
Inatt skulle jag (ovanligt nog) gå på toa. Jag har ju bara bott i min lägenhet i 6 dagar vilket nog gjorde att jag inte kunde genomskåda drömmen lika lätt som vanligt. Jag steg upp från sängen och går fram till dörröppningen ut till hallen. Jag visste ju vilket håll jag skulle gå, men där jag trodde dörröppningen fanns stod en spegel (dröm). Det gjorde mig en pytte aning förvånad men eftersom jag såg dörröppningen till vänster (falsk drömversion) om denna var det inte så konstigt tyckte jag. Så jag tog sikte på den falska som ju var en vägg. Pang, bom så gick jag rakt in i väggen. Tänk dig att du ska gå igenom en öppning som du ser är helt öppen men som visar sig ha en genomskinlig glasvägg som du går in i. Nåt sånt kändes det för mig. Jag fattade ju inte varför det tog stopp, men att det tog stopp märkte jag ju. Fortfarande halvt inne i drömvärlden tittar jag upp och ser att dörröppningen förflyttat sig lite närmare spegeln (som var kvar i drömmen) och jag försöker ännu en gång gå ut i hallen. Problemet var bara att här var det en trädörr som stod i vägen så det blev ytterligare en smäll som gjorde mig ännu mer förvirrad och desorienterad. Dock vaknade jag till såpass att drömspegeln försvann och jag såg den riktiga dörröppningen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0