Hemma från skidresa

Varit bortrest på skidresa i 6 dagar med två tjejkompisar. Helt underbart kul och vi har redan sagt att vi måste åka igen nästa år!
 
Jag har aldrig varit borta från hästarna såhär innan. Har väl max varit 2-3 dagar i samband med Gtb horse show (om man inte räknar med stallförbudet i samband med sparken i höstas). Man måste ju bara stöna högt när vädret bestämmer sig för att bli snöstorm större delen av veckan man är borta. Och nu när mamma är dålig i armar och leder har ju Celina fått sköta om det mesta av tre hästar känns det som. Så hästarna har mest stått i veckan allihopa.
 
Lukas hade varit ganska dum igen mot Maja när hon försökt rida. Var med idag men efter lite påminnelse var han duktig. Maja skrattade lite och sa att han ara dummar sig när jag iinte är med så ponnyskrället har kanske respekt för mig. 
 
Nangjala var pigg och dessutom tuggig på allt. De första tänderna ska ju trilla av nu så det är väl dem sm är på g. För jag har då aldrig behövt hindra henne från att tugga på boxväggar innan.... tog en promenad där hon stegrar 3 gånger av pigghet. Vid tredje blev jag arg och sa till på skarpen och sen skärpte hon sig.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0