Hemska trotsiga attitydiga ston..

Idag passade ingenting min häst när vi skulle promenera. Fick hon inte välja takt - stegra. Fick hon inte äta från en buske - stegra. Det var inga små stegringar heller utan höga och ibland med viftande framhovar. Är hon dum brukar jag alltid rygga henne för att sätta henne på plats, men hälften av alla gånger idag resulterade det i mer stegringar... Droppen blev när Lukas stack iväg hemåt (efter Celina som ridit förbi) för då blev hon totalt knäpp. Normalt kanske hon stutsar lite på stället men nu stegrade hon gång på gång när jag höll kvar henne, varvat med bakutsparkar, bocksprång och försök att rusa iväg. Jag kämpade i 10min innan jag fick såpass kontroll att vi kunde gå hemåt. Och då hade vi ändå flera stegringar på vägen när jag skulle hålla på våra vanliga regler. Ponny med attityd, massa energi och trots, jippie....
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0