Odräglig ponny

Ponnyn är helt odräglig. Så jäkla tradig att borsta med. Helt lerinbakad två dagar i rad och bara tjurar när jag ska borsta. Jag vet ju att hon egentligen inte är vidare kittlig vid rumpan, det är bara en grej hon har för sig när hon är understimulerad, men hur tradigt är det inte att stå och försöka borsta väck all lera på den bakre änden medan ponnyn ifråga viftar med hovarna?!  Löjlig är hon rent ut sagt. Emellanåt hivar hon upp bakbenet det högsta hon kan och så står hon och rycker lätt i det (tänk er en hanhund som kissar). I nästa sekund sparkar hon ilsket med det. Rakt bakåt visserligen ska tilläggas. Inte i närheten av mig (vilket man tyvärr inte kan säga om andra. En stackare fick sig en kyss av en hov när hon petade på hennes rygg ). Vilken mysig kvalitetsstund vi fick ihop: Ponnyn viftar, jag skäller, hon sparkar i luften, jag dänger till henne med borsten varpå det blir lugnt ett par minuter innan vi kör om hela proceduren igen.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0