Dum och ouppfostrad ponny

Det är Lady det, ridlärare Linns egna ord om vår fjortonåriga stolle till ponny med tillägget att Lady inte kan fortsätta uppföra sig som en unghäst (haha). Så sant som det är sagt, men hon har blivit mycket bättre sedan hon började gå lektioner. Idag bara drog hon före och efter hinder så tillslut fick de hoppa ett hinder och göra allt - Linn ställde sig framför ett hinder och höll på att bli överriden första gången. Hon lugnade sig och hoppade riktigt fint vissa stunder. De nymålade hindrena var inte farliga heller skönt nog!

Jag längtar till min hoppning på måndag, är otroligt nyfiken på om hon är stoppbar med mig, min förra hopplektion tog det ju tvärstopp när jag tog i som jag brukade. Man kan ju undra om det var en engångsgrej eller att hon lärt sig lyssna bättre på mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0