Fick rida lite idag!

Ja minsann, Celina var så trött efter ett halv dressyrpass på Lady att hon valde att putsa och överlät Madicken på mig. Blev en kvarts skritt och trav på ridbanan och Maddan var inte alls glad över att jag satt upp. Mig kan hon inte maska med som med Celina utan fick trampa på ordentligt. Celina stannade till och sa avundsjukt "sådär går hon inte med mig" haha.

Högt var det att sätta sig på henne, och rätt brett också. Och så mjuka gångarter! Hjälp, jag tyckte först hon gick ojämnt i traven för den var så "smygande" innan jag kom in i den igen och mindes att hon faktiskt går så. Ingen kondition har hon ju, men så ska det ju vara. Men annars var hon fortfarande rätt mjuk i båda sidorna, fast som alltid stelare till höger. Dessa små minimotionspass har iallafall lugnat ner henne och rymningsdumheterna är borta igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0