"Nattpromenad"

Knappt tio över nio ikväll gick vi ut med Madicken och Nangijala, hallå, när blev det så mörkt?
Celina red barbacka och jag ledde Nangijala för vi tog en ny ridväg och gick hemåt oss. Vilket betydde promenad på en grusväg ca 4m från stora vägen. Bilarna var lite läskiga när de susade förbi tyckte Nangijala och hoppade lite på stället. Annars gick hon snällt bredvid mig och eftersom Madicken var jätteglad över annan väg skrittade hon på så att vi var ca 5m efter och fick trava ikapp imellanåt. Bra det för jag hade ändå tänkt lära henne att trava när jag smackar på. Kom tyvärr knappt fem minuter bort innan det började regna och när det blev värre vände vi och gick hem eftersom vi bara hade linne på oss. Regnet öste nästan ner när vi kom tillbaka, en härligt svalkande dusch efter ett svettigt dressyrpass!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0