Morgonstund har guld i mun

Hjälpte Camilla imorse igen och efter att ha konstaterat att ungefär ett kilo hö ligger begravt och omkringrört minskar vi höet till 1 1/2kg för hennes del. Var inte lika påig på Madicken idag skönt nog.

Stannade kvar och smörjde saker medan det ljusnade. Sedan plockade jag in Nangijala, borstade henne riktigt ren till hennes förtrytelse och gick sedan på promenad med ett dressyrspö i vänster hand. Jisses vad bra det var att ha med! Lätt att peta lite på bakänden ifall hon försöker vända sig, hon är så känslig att ett litet pet är smtt obehagligt. Tillslut räckte det med att jag pekade med spöet för att hon skulle flytta! Tränade  "ptroo" idag vilket jag inte gjort hittills. Så blev mycket halter, ökningar och minskningar i skritten. När det var halt sa jag ptroo högt och hårt. Skulle vi bara sakta farten var det lågt och lite spinnande. Hon var uppmärksam idag och fattade kvickt och stannade ibland bara av att jag höll på att stanna. Vägen hem gick väldigt lugnt fast så fick hon lite spel på en lastbild fastän en annan nyss kört förbi och hon lugnt tittat på den. Men där var spöet bra till att peta till den hoppande bakdelen. Är jättenöjd med henne!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0