Namn

Ju närmare sommaren vi kommer desto mer funderar jag på vad Madickens föl ska heta. Det finns så många otroligt fina namn att jag ändrar favoriter hela tiden, fast det bästa vore nog om det blev ett sto för där finns det finast :) Det allra bästa är ju att det kommer bli mitt föl och därför har jag sista ordet när det gäller namnet, men samtidigt vill jag ta hänsyn till vad de andra tycker är fint/fult vilket gör att vissa av mina favoritnamn plötsligt inte verkar så bra längre. Jag slipper iallafall samma problem som när vi skulle döpa vår hund Zorro. 4/5 i familjen älskade namnet Zigge och den femte avskydde det. Mina namn avskydde alla och pappa hade världens fulaste eller vanligaste namn (enligt mig då): Sebbe, Ville... men det allra värsta var namnet Elmer. Hallå, vad är det för namn? XD För mig är Elmer en gris, men så läste jag ju tidningen Wendy i väldigt många år där en gris med det namnet förekommer. Ja, namngivningar är då inte lätt.

Bilder från Zorro när han var valp :) en fluffig vit liten räv



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0