Dressyr i värmen

Drog ut på ridningen i en timme på grund av värmen. Ryktade Lady noggrant, redde ut svansen och började rensa ut broddhålen, kom på att de måste kollas innan tävlingen på söndag. Fick låna en skruvmejlsen för att få ut allt och hovkratsbroddnyckeln vi köpte samtidigt med broddarna var alldeles för liten. Så fick be Uffe om en skifnyckel också. Verkade först inte som om broddarna passade så jag blev orolig, men med skiftnyckeln gick de att skruva i. Inte helt för skorna var lite för smala, men det gör inget hoppas jag? Vid 8 började jag rida och jag orkade ungefär 45min innan jag slutade. Brunst gör ju inte Lady alltför sammarbetsvillig och inte hjälpte det att Nangijala och Maddan stod bredvid staketet. Tränade mycket på galoppen eftersom hon har problem att korta upp den och bara vill dra iväg. Mycket stor skillnad. Nu orkar hon flera varv i ett lugnt tempo. Galoppen var hon jättefin i, resten var hon ganska jobbig i munnen. Tog bettet och stack iväg i slängtrav när hon tyckte det blev för jobbigt. Men jag visste ju vad jag gav mig in idag så jag tog det lugnt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0