Dressyr med Lady

Trots att solen överraskade mig med att steka och banan var rätt lerig efter gårdagens regnande red jag dressyr iallafall. Ringde veterinären som igen inte ringde upp mig. Imorgon ska jag ringa tills någon svarar!
Lady var fin idag. Kände det redan när jag började skritta och det där lirkandet jag fick köra med sist behövdes inte. Blev mycket övergångar och halter idag med, men även en del galopp. Även om nosen for i vädret så blev det halt direkt, liksom övergångarna. Blir inte riktigt klok på hur jag ska rida henne för att det inte ska bli så. Driv på i övergångarna säger min ridlärare, jag tycker jag gör det men tycker inte det hjälper. Kanske är det bara en träningsfråga som kommer vid mer kondition? Eller är det bara så att jag inte är tillräckligt duktig (min bästa teori). Lady var väldigt seg i galoppfattningarna, men förvånade mig ändå med att komma fram i en samlad galopp direkt, annars är det full fart som brukar gälla. Sen att hon inte orkar mer än några varv såhär är något vi tränar upp. Jättenöjd med Lady verkligen! Skulle gärna ta ytterligare ett dressyrpass i veckan, men mamma måste ju få ha sin häst med ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0