Imorgon

Imorgon är det dags för stora stallstädardagen. Allt spån ska ut liksom alla saker, golvet ska sopas rent och krubbor monteras väck. Sedan är det vatten, sopa och skurborstar som gäller och jag har såklart hästen som kladdat ner mest. Kanske att även mellanväggen mellan Lukas och Amys box ryker? Sedan får stallet torka och så blir det väl målning nästa helg skulle jag tro. Eftersom vädret ska bli bra imorgon tror jag minsann att även borstar och ryktlåda ska skuras och sadelkammaren ska städas. Och jag tror minsann hästarna ska få sig ett välbehövligt bad också. Okey, Lady ska få bada för hennes man är jättestripig liksom svansen. Madicken har inte badat på 3-4 år så hon kan gott med bli ren för en gångs skull. Lukas avskyr att bada så han slipper, dessutom tvättade vi svansen på honom för inte alltför längesedan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0