Tisdag

Full dag. När klockan var ett var jag bombsäker på att den egentligen var 5.

Upp 7, stallet halv 8. Hittar tre superleriga och blöta hästar i hagen (dock hade Maddan & Lady kvar sina flughuvor=väldigt positivt). Borstar i racerfart, kör hem en vända för att hämta bortglömd tröja. Sminka sig och klä på sig, rida till dagiset. Barnen helt överlyckliga och ääälskade våra hästar. Lågt staket så hästarna fick massa klappar och matades. Båda uppförde sig perfekt, särskilt Lady såg ut att uppskatta uppmärksamheten. Det roligaste var när Lady ryckte i en trädgren så att massa vatten trillade ner över barnen. De tyckte det var hysteriskt kul och fick Lady att göra om det flera gånger. Galopperade och travade lite på fotbollsplanen och red sedan hem. Mötte Linnea som var snäll och fotade. När vi var klara upptäcker vi en blöt fågelunge som ligger och sprattlar i gräset och ingen av oss ville lämna den till katten så det blev en lustig hemfärd. Hann redigera bilder med fågelungens höga, gnisslande kvittrande (piggnade till rejält) innan det blev till att fota fler hästar på ridskolan. Bara fyra kvar nu och de fixar vi nästa vecka.

Hem för att slänga i mig middag och sedan till Nogelid och en väntande Ludde. Gick väldigt bra. Lärde han snett igenom så nu kan han fyra ridvägar. Lättridningen går allt bättre och idag fick han trava runt själv med mig några meter innanför spåret för att hota med spöet åt Lukas när han skulle sakta ner. Ludde satt mest ner men klarade av att styra både snett igenom, rätt upp, volt och volt tillbaka. Han blev överlycklig när jag frågade om han ville följa med på Celinas ridavslutning imorgon. Åh vad orolig han var att inte kommer ihåg när vi skulle åka. Söt är han allt, och min skugga i stallet. Hjälper mig med allt, pratar och frågar. Ska jag hem, då går han med hem.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0