Ludde och Lukas

Ludde ville gärna rida idag så jag byggde upp en bana med koner och bommar. Enda problemet var att blåsten hela tiden försökte få konerna att flyga in i hagen, så vi fick gräva ner dem lite. När Lukas sakta traskade runt på ridbanan är det väldigt svårt att tro att han är en galen och svårriden tävlingsshettis. Det är allt tur att han har så mycket vett att han är snäll mot nybörjare, iallafall så länge såna ridningar inte sker för ofta.
Ludde red en gång innan vintern men den grabben är väldigt kaxig och tror redan att han är proffs. Började med att säga att han minsann ville galoppera ;) därför berättade jag för honom att vi skulle "hoppa" idag och det var ju jättespännande. Fast vi började trava över tre bommar och så lärde jag honom att stå i lätt sits, första gången vi gått över bommarna sa han "hoppade vi?". När han fått rida en stund till byggde jag upp ett mini-mini hinder på 1dm som Lukas kunde trava över och det tyckte Ludde var jättespännade. Sedan fick han avsluta med att rida runt och göra vad han själv ville och med hans stora självförtroende skulle han till och med hoppa själv :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0