Madicken

"Bara" 4,5v kvar till fölning, tur att det snart är sommarlov så att det blir lättare att vänta ;)

Pratade med två andra på ridlektionen i torsdags som är vana vid föl och jag nämnde att Celina önskade att hon hade kunnat få börja rida Madicken redan i höst. Inga problem sa dem då, det går att rida som vanligt och fölet kan klara sig utan sin mamma en stund även om det blir jobbigt de första gångerna. Dessutom fick jag lära mig att sto får tävla från det att fölet är 4månader. Madicken klarar ju inte av att gå i hagen och göra ingenting så min nya plan är faktiskt att hon ska sättas igång när skolan börjar ihöst. Den första tiden ska hon bara få lite småturer, ungefär som nu medan fölet är litet. Sedan är tanken att hon ska ridas igång och följa med på Celinas lektioner från oktober/november. Min tanke är då att fölet får åka med och få sig lastträning regelbundet och sedan att den får ta en liten tur med mig medan Celina rider.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0