Har ont i ryggen

Fått Lady på min lott hela tre dagar denna veckan, egentligen fyra men hon behöver få en dags vila också. Sakta och snirklande i serpentinbågar längs vägen och hon tittade än till höger, än till vänster. Visste efter två meter att det var bäst att knipa sig ordentligt fast med benen för här skulle det gå från fullt ös till tvärstopp om vart annat. Jodå, det var massa tvärstopp, kast åt sidorna, kast hemåt... en gång höll jag verkligen på att åka av för en grind var livsfarlig och vi höll på att galoppera när hon tvärstoppar och kastar sig till vänster. Tur jag hade planerat långtur till Skyesjön för hennes energi behövde bort. Skyesjönsvägen sträcker som nog 1km eller så och längst bort vänder man och rider tillbaka. På ditvägen lät jag henne både trava och galoppera och travlängningarna var enorma. Sen blev det galopp hela vägen tillbaka vilket gjorde båda oss varma och svettiga, men inte tog det udden av energin inte. Hon gick ännu fortare hemåt och hela ländryggen värker av trötthet ännu.

Råkade ut för en sådan där grej som man aldrig tänkt på kan hända. Lady vägrade gå förbi nåt "läskigt" så jag höjer spöet för att smälla till henne samtidigt som hon snurrar runt. Spöet flyger 3m bort, över en 1m hög och bred stenmur ut på en äng med en taggtrådsgrind... så där stod jag och tittar fåraktigt på spöet och undrade hur tusan jag skulle kunna få tag i det. Svaret blev att hänga tyglarna över några brädor, säga åt Lady att stå still och kvickt som attan klättra över muren och hämta spöet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0