Stalltvättning

Skurade stallet idag. Minns hur jag gnodde på Madickens box förra sommaren och hur Celina retade mig för att jag hade den skitigaste boxen. Jag påminde henne om att det var hennes tur nästa år. Suck, inte hade jag väntat mig att min nya häst skulle vara ännu bättre på att grisa ner. Krubban var täckt av ett halvt centimeter tjockt lager torkat lusernlager, skurade i säkert 20min. Väggen vid krubban, boxdörren samt halva mellanväggen var ingrodda med torkad lusern. Kan ju inte påstå att de andra hade det mycket bättre för Maddan hade ju grisat ner sin krubba och fram till julen hade hon grisat ner Ladys också. Mamma fick skrubba väck det mest ingrodda stackarn.

På kvällen tog jag en lång promenad med Nangijala medan mamma, Celina och Alva red. Mycket mygg på sina ställen, men Nangijala var jätteduktig trots att vi gick nya vägar, lugn, lite försiktig men gick ändå på utan att stanna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0