Mys med Trollungen

Mamma och Lena (min moster) red medan jag låg och läste på en filt på grämatten medan Nangijala betade. Efter en stund undrade jag om betet inte skulle vara bättre en bit bort, så jag gick dit för att titta. Till min stora förvåning kom Nangijala i full fart efter och stannade bredvid mig när jag undrande tittade på hennes krumbukter. Hon började beta och jag gick för att hämta filten och byta plats och direkt hängde trollet med mig tillbaka. Jag kunde inte hålla mig för skratt när jag började springa och sprang efter i full karriär. Första gången det har hänt och det funkade tills jag sprang till de andra som kom ridande, då var mamma Madicken mycket roligare att gå efter.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0