Dagens ridning

Madicken Skrittade 1h idag på en väldigt pigg Maddan som vilat två dagar. Blir så glad att hon mår så mycket bättre! Återbesök är inbokat nästa vecka på fredagen så vi får hoppas det blir goda nyheter då. Chip Han var mycket mer avslappnad från första början, tog väl 1/4 varv innan han sänkte huvudet och slappnade av. Faktiskt blev han så avslappnad - och smått uttråkad? - att han nästan blev lite seg. Tränade vidare på att han skulle gå på fyrkantsspåret och jag blev glatt överraskad att han plötsligt idagf gick med på att gå där den mesta av tiden. Även traven var lite bättre, men där ville han helt klart hellre gå innanför spåret så vi bråkade lite om det men avslutade när han travat ett varv längs spåret i vardera varv. Det jag dock kände idag var att Chip inte tycker ridhuset är särskilt roligt... han förlorar bjudning efter en stund och det är ju den som är viktig! När Nangijala väl rids in ska hon ut och ridas i skogen så fort det går så att hon kopplar ridning med roliga skogsturer. Nu känner jag ju inte Chip särskilt väl tyvärr, så vete tusan när jag ska våga mig ut på honom. Jag tror han behöver en rolig skogstur för att känna ridning är roligt men ja... vi får väl se hur det blir. Ska klura lite på det.

Kommentarer
Postat av: jennie

Rid med Freja ut på Laban, han är ju coollugn så kan ni ju ha chip som handhäst när du rider på?:)

2012-11-22 @ 18:55:22
URL: http://nattstad.se/ekevald

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0