Dagen

Lady
Vet inte om det blir dressyrtävling för vår del i övermorgon, så därför valde jag att ta ett dressyrpass med henne. För första gången jobbade vi länge med skritten, både med att hon skulle ställa och böja, men även att hon skulle gå på då hon gärna tjurar ihop sig och tar korta steg. Jag flyttade henne både i en kvarts framdelsvändning, öppna och skänkelvikning och när jag tillsist började trava var hon jättefin! Hon vill gärna krulla ihop sig och ogärna lämna den formen, men idag gick det att få henne gå i en lägre form. I traven blev det sidoförflyttningar men främst avsaktningar, halter och igångsättningar. Tillslut lyssnade hon nästan för bra på halter för hon stannade så fort jag spände mig minsta lilla. Avsaktningarna blev bra och till och med de flesta halterna fick godkänt! Annars blir det alltid pannkaka av halterna. Valde att sluta efter det.
 
Lukas och Nangijala
Satte Lukas för vagnen och Nangijala fick hänga med ut för andra gången. Mötte Malin och hennes två kompisar en bit ut fårn gården och hon undrade om det gick att ha Nangijala så. Jadå, min trollunge är klok! Körde halvvägs hem utan andra bekymmer än att hon försöker skritta i traven ibland när hon tröttnar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0