Tömkörning

Min pigga trollfröken är tillbaka igen! Tömkörde henne till äppelträdet där hon fick smaska i sig innan vi vände. Hittills har hon inte förstått/lyssnat på spöet som framåtdrivande pethjälp. Så jag slutade använda det och tränade med att peta henne med fingret och smacka och vågade först idag försöka med ett kort ridspö igen. Det funkade kanon! Idag upptäckte jag även att jag gick så med helt använda tömmar så långt bak jag kunde gå, så det går verkligen framåt på alla vis. Tänker fortsätta gå till äppelträdet så länge det finns äppel att äta och sedan blir det att ge sig ut i andra delar av skogen.
 
Hästarna har fått börja vänja sig vid hö och idag grävdes vattenledningsröret upp som orsakat översvämning i stallet vid mycket regnande så hästarna får börja komma in på nätterna i veckan som kommer.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0