Gtb horse show!

Bilen kom hem mer fullastad än någonsin från den hittills roligaste gtb horse showen någonsin! I år hade vi (tyävrr) inte Johanna med oss, men Moa var med och eftersom showen var så sent kunde även Elin och Emelie P vara med. Tillsammans med Johan och Elin hade vi två jätteroliga dagar i skandinavium. Platserna i år var inte de bästa och på lördagen var det bara Moa som fick sitta med någon av oss hela tiden. Dock så slog vi oss samman med Johan på kvällen och hittade några andra lediga platser.
 
Jag och Elin P hade roligt med att delta i alla tävlingar vi kunde hitta och det gav utdelning! Elin slog rekord i att sitta på en pilatesboll utan att nudda marken i 4min varav de 2 sista med slutna ögon. Jag klarade tillslut att sitta i 2min men ramlade av så fort jag började blunda. Men jag hade tur och vann en påse i ATG:s monter med lite halvtrista saker som nyckelring, bilder och penna, men det roliga var ju att vinna hehe. Hos sveland vann jag ett sådant där fodral att ha passet och andra papper i - välbehövligt!
 
Efter att inte shoppat något större än en grimma på 3 år kom jag till Göteborg med tanken att ett schabrak iallafall skulle följa med mig hem... Ja det blev lite mer än så haha. Kan ju säga att Nangijalas färg tydligen är orange. Det började med ett orange strasspannband och samma oranga grimma som förra året (som hon växte ur till min stora sorg). Till ett orange pannband behövs ju ett orange schabrak, right? Så jag köpte ett. Sedan var det ju plockgodis för hästar, ett till pannband fast med gröna stenar samt en slicksten i minstsmak i burk. Vi besökte även Hööks på fredagen då jag inhandlade en baksele så jag känner mig ganska nöjd med inköp för ett tag framöver. Längtar efter att prova det oranga pannbandet! Ska låna Maddans sadel och testa schabraket också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0