Chips kamp mot Karoline

Jag tycker Chip är snabb att lära och förstår ofta snabbt vad man vill att han ska göra, men en sak fattar han inte. När han springer ska han ha nosen spikrakt framåt eller lite uppåt och det spelar liksom ingen roll om man sätter på honom gummieband eller inte. Sitter den på normalhårt ignorerar han den, spänner man den hårdare är det enda han gör att gapa och kämpa emot i longeringen genom att försöka stanna.
 
Så Karoline skulle få longera han idag med inspänningstyglar. Det blev en intressant kamp att se på. Som han kämpade emot, han ville inte springa på volten (både med och utan inspänningen), han stannade, skulle åt fel håll när hon manade på med pisken och satte alla krafter emot. Så illa har jag aldrig sett honom bete sig innan, visst stannar han när det blir för jobbigt men jag får mana på några gånger så slutar han för det mesta. När de slutade var han genomsvettig och hade sänkt nosen något i traven och gick avslappnat i skritten. Stackarn hade ju dessutom lyckats bita sig själv i tungan under kampen så han var rosa kring läpparna.
 
Vad fick jag höra idag då? Att det var bara att fortsätta longera med gummiebandet och ha det vid ridning och att han så småningom skulle fatta. Suck, hoppas mitt troll inte blir likadan ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0