Stel i halva kroppen

Stel högernacka, ännu stelare högerarm och ett snyggt blåmärke på högerbenets insida blev resultatet efter gårdagens avtrillning.
 
Chip och jag hade bara drygt en halvtimme på oss i ridhuset så vi travade fram snabbt och gick sedan över till galopp. Han fick jobba hårt och galoppera på 20m volter i båda varven. Nu SKA galoppstyrkan och konditionen upp. Efter en kort paus övade vi galoppfattningar från skrittt och avsaktningar från galopp till skritt. I högervarvet är han något kvickare att ta galoppskänkeln, men han är duktig i vänster varv också.
 
Nangijala fick tömköras idag då ridbanan var torr och fin. Vi höll på i drygt 10min, mest i skritt och hon var jätteduktig! Det här med att svänga tycker hon är onödigt hittills, men idag hade det nästan släppt helt så vi gjorde både volter och serpentinbågar.
 
Lady och jag hade dressyrlektion och först kändes hon väldigt krabbig så jag tänkte att denna lektionen kommer inte gå bra. Men överraskande nog släppte hon efter och kändes jättefin - så länge jag red ordentligt. Vi red upp på medellinjen, lade en volt åt motsatt varv vi red på fyrkantspåret och red sedan öppna fram till nästa kortsida. Öppnan har verkligen lossnat för oss och istället för att köra upp nosen, pinna på för fulla muggar och tvära ytterst lite behåller hon formen och takten utan att öka. Även om hon kanske spårar lite dåligt är det ändå en klar förbättring. När vi kunde öppnan lade vi till att vi bara red öppnan ca halva medellingen innan vi skulle rida diagonal sluta tillbaka till spåret. Det var desto krångligare men det är nog mest pilotens fel det. Vänstervarvet var smått omöjligt men jag kände att jag tappade kollen på både mig själv och Lady. I högervarvet fick vi faktiskt till något som var svagt som det vi skulle göra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0