Mörkerpromenad

Min tokstolle har inte fått göra mycket den senaste veckan och det märks. När vi gick nerför backen till stallet for hon iväg som skjuten ur en kanon och jag fick raskt korrigera hennes beteende. Camilla berättade att hon stutsar omkring och kastar med huvudet när hon ska leda henne och det är ännu en säkert tecken på överskottsenergi. I med att hon går på lösdrift med Lukas och Madicken som typ inte ska äta någonting måste hon få komma in och äta hö och kraftfoder varje dag. Det tar sin lilla tid. Idag passade jag och Maja på att putsa inför morgondagens tävling och sedan fick Nangijala sadel, träns och reflexer på sig så gick vi en mörkerpromenad tillsammans med Maja. Nangijala tar mörkret lika bra som hon tar dagen skönt nog för det nu går det bara att vara i dagsljus på helgerna i stort sett.
 
Tycker min häst har vuxit men när jag testade mäta idag visade det ingen skillnad? Men ändå känns hon större och när sadeln ligger på känns hon nästan lika stor som Lady. Ska försöka hänga på henne i helgen igen. Min plan var att sitta upp på henne några gånger nu i november men vi får se hur det blir. Inridningen kommer inte starta ibörjan av nästa år som tanken var, hon har fortfarande inte vuxit in i sin kropp utan är alldeles för ojämn bak och fram.
 
Denna veckan var det 6 år sedan vi kom till Nogelid. Celina en liten oerfaren 9-åring och jag 17år. Jösses vad tiden går....
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0