Veckan som har gått

Madicken
Madickens ben blir allt bättre, slutade stoppa in fingarna i såret i onsdags men fortsätter tvätta och bandagera. Camilla skulle byta bandage själv på torsdagen och när jag kom till stallet igår fick jag mig ett skratt. Det skyddade inte såret alls utan satt snyggt och prydligt nere över kotan så det är nog tur att jag kan fixa det nästan alla dagar haha ;)
 
Lady
Fick rida Lady igårkväll med Maja, vi red Lommaklint på kvällen och fick en mysig tur trots att vi hamnade i en regnskur. När vi skulle ta en galopp uppför rådjursbackarna vek Lukas av åt höger medan jag fortsatte uppåt. Tack och lov satt Maja kvar även om det nog var nära att hon flög av.
 
Dante
Celina blev sjuk i torsdags men eftersom Dante fick en vilodag igår red jag honom inte förrän idag. Har inte ridit på honom sedan första provridningen så det var roligt! Red ett dressyrpass på banan och försökte känna in mig på honom. Han är trevlig men behöver mer dressyrträning för att bli stadigare. Han är ganska pigg och springig och till skillnad från Lady bör man inte bromsa särskilt mycket med handen. Ju hårdare man blir där desto mer springer han, men han lyssnar samtidigt inte endast på sätet. Det är en balansgång mellan allt och vissa stunder funkade det bra medan han i andra stunder bara sprang på. Just nu har han svårt att fatta vänster galopp så jag tränade lite extra på galoppfattningar från alla gångarter. När jag ska fatta vänster galopp måste jag först göra honom rak och sedan ställa honom i halsen, när det är fixat flyttar man för att ge galoppskänkel men då trillar baken ut från spåret. Det var klurigt att försöka hålla allting på plats men jag tog det lugnt, var tålmodig och väntade till allt stämde och belöningen var att det mest blev rätt galopp.
 
Hopplektion idag
Mamma och Maja hoppade "snurran" idag. Fyra räcken stod mitt i ridbanan i en cirkel så att två hoppades när man svängde upp från långsidan/två från kortsidan. Rolig övning som är enkel att bygga upp och som kan göras svår eller lätt. Mamma och Maja fick jobba på, särskilt Maja som hade en ganska seg Lukas, men de lyckades rätt bra.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0