Tiden har bara försvunnit

Chip
Hade Chip på min måndagslektion för en vecka sen då Celina behövde ha med Dante för att rida om i min grupp. Gick väldigt bra och vi hoppade vår första bana på 70cm! Chip är ju klipsk och efter att ha hoppat igenom banan en gång skulle vi svänga snävare. Jag fick inga andra anvisningar så jag gjorde det med vilket han glatt ställde upp på (dock kom vi lite fel i en oxer då jag inte fick runt honom). Tredje hoppomgången fick vi välja hur vi ville ta vägarna själva och jag tänkte ta ut svängana, men Chip landade efter första hindret och drog glatt iväg åt höger i en ännu snävare sväng haha. 
 
Igår fick han gå igen på min måndagslektion då Celina inte kunde rida sin på torsdag. Det var första lektionen för iår på utebanan och vi hade Camilla som lagt ut bommar på stora volter. Ena halvan av volten skulle vi länga stegen, den andra minsta och det övningen gjorde Chip väldigt mjuk. Hans stelhet har börjat lossna allt mer vilket är skönt då det stod still väldigt länge. Men antagligen har han ju musklat sig fel på grund av gaffelbensskadan han drogs med i unga år vilket gör att det tar tid att träna upp allt. I galoppen igår var han väldigt trevlig och vi red lite mellangalopp på ena långsidan i slutet och han kändes så fin.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0