Hopplektion med Chip

Idag var det dags för lektion nummer 2 i hoppning med Chip, vi missade ju förra då jag var på skidsemester. Första lektionen var kaos för han la allt fokus på Karoline och hur rädd han var på henne. Han visste inte vart han skulle ta vägen och vi for förbi de flesta hinder. Idag, med ett antal ridlektioner i bagaget, var han det Chip jag känner. Pigg eftersom jag inte ridit han, men fokuserad och det viktigaste av allt - han tyckte det var jättekul! Han bjöd på alla hinder förutom den rosa grinden som han förskräckt stannade för 4ggr innan han hoppade och insåg att den inte bitts. Det kändes lite hej och hå över oss, men jag kunde ägna mig mer åt att styra ch reglera fart än bara fokusera på att ta mig över. Hindren låg nog mellan 50-70 men det var inga problem. Det svåra var att svänga upp på de små räckena på medellinjen, men det klarade vi rätt okey sista vändan. Vet inte riktigt hur Chips hoppteknik ser ut, men det känns lite skumt för hela huvudet och halsen försvinner ner till framhovarna i hoppet haha. Jag var dessutoom mat och trött eftersom jag precis blivit någorlunda frisk så jag var inte riktigt med, men lektionen kändes ändå super! Ska bli spännande att hoppa på pay and jumpen om en vecka.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0