Working equitation med Chip

Som avslutning på måndagslektionera hade vi working equitation (ska även ha det på torsdag tror jag) och det var första gången för Chip. Mina tankar när jag såg banan ar följande:
 
1. Mellan två dressyrstaket "bro" - det där klarar vi nog! (vilket vi fixade lätt i galopp)
 
2. Slalom mellan hinderstöd - i galopp? haha, knappast! Det får nog bli trav (kunde galoppera runt max 2)
 
3. Backa runt en hörn - det kommer gå sakta, men det fixar vi! (Absolut kunde vi det!)
 
4. Gå över med frambenen över en bom och bakbenen på andra sidan och flytta ut sidvärtes - det kommer aaaaldrig gå.... (otroligt nog klarade han det jättebra! Fast bara för höger skänkel haha)
 
5. Galopp inuti en ring av bommar - vi kör trav! (trav på en ganska förbryllad Chip)
 
6. Parkera bredvid bord och lyfta upp och ner en flaska - hm.... om jag tränar lite och gör det sakta går det nog... tror jag...(tränade och det gick bra. Men tränade bara i höger varv först så vänster gick inte riktigt...)
 
Så sammanfattningsvis var Chip överraskande duktig även om vi var söliga. Ska bli intressant att se vad som händer på torsdag när han fått tänka igenom banan.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0