Snart är sommaren slut

Insåg att det gått några månader sedan jag var här inne senast. I slutet av maj var jag jättelycklig över hur mycket Nangijala lugnat sig under våren, men det går absolut inte att jämföra med hon har blivit nu i början av augusti!
 
För det första är hon helt fantastisk att hantera och sköta om. Dumheterna med att låtsas vara kittlig i bakkärran är bortblåst och jag kan borsta och pyssla var jag vill och jag vågar låta Nova ta in och borsta henne själv. 
Hon är trevlig att rida och modigare när hon ser nya saker som ser lite läskiga ut. Innan frös hon alltid fast någon minut innan jag kunde förmå henne att gå. Nu går hon nästan direkt jag ber. Kunde hoppa på volt och på åttvolt med bettet häromveckan utan att hon drog och valde väg efteråt själv. Hoppar fortfarande med hackamore men hon låter mig behålla kontrollen mot hindret och i helgen som var hoppade vi en pay and jump i Råby. Första gången för oss i 60cm och hon vågade hoppa en oxer med ett tågsett i trä inuti på första försöket! Sammanfattningsvid en mognare, lugnare, positiv och glad ponny som tycker livet är toppen och som för det mesta hälsar sin matte med en gnäggning när hon kommer för att ta henne.
 
En ny, lustig vana hon skaffat i sommar är att kissa i transporten när man lastar henne. Det har hänt varje gång hon åkt nu 4 gånger i rad. Förstår inte varför, för jag har haft ovanligt lite spån haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0