Dressyrlektion

Maria hade fixat en rolig markarbetslektion med bommar åt oss :) Vi började med att rida cavaletti efter framridningen. Och ja, pratstunden om varför och hur vi travade över bommar förstås som blev ganska mycket tyst för det verkade vara mer än jag som aldrig riktigt funderat över varför man rider cavaletti haha. Lady är pigg som alltid och trots att jag sitter och gör halvhalter konstant så är det inte mycket hon lyssnar. Sedan gick vi över till att galoppera mellan två bommar och räkna galoppsprång och där fick jag tillslut nog av Lady när hon struntade i att lyssna på halvhalterna och bara drog på. Efter sista bommen drog hon ner huvudet och sprang, men när jag blivit arg och sagt till henne på skarpen en gång lyssnade hon plötsligt. Kom kom över bommarna och hon gick ovanligt lugnt och inte försökte hon sticka efteråt heller. Lyhördheten höll i sig när vi red en åtta över ett litet hinder på medellinjen och bytte galopp. Vanligtvis drar hon ner huvudet och sticker efteråt, men det var bara någon enstaka gång hon gjorde ett halvhjärtat försök. Hon har blivit mycket finare i galoppen och är lättare att samla ihop även om det krävs massvis med halvhalter :) Vi avslutade med lite skänkelvikning som gick sådär, men i det fallet är det jag som inte får ihop det. Så överlag ett ganska bra pass.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0