Dressyrtävling

Lady skötte sig över förväntan idag så jag är supernöjd efter dressyren idag :) Halter och övergångar är fortfarande hemska så de drar ner massa poäng och i galoppen blir hon gärna stark och drar, men hon kan vara värre och därimellan kändes hon jättefin! Med tanke på att det var vår andra dressyrtävling och kanske hennes allra första LB:1. I LC:1:n fick jag  13p mer än sist och är nu uppe på "Amy-nivå" i dressyren (Madicken-nivå är drygt 10p mer) och när jag tittade på filmen kändes poängen helt okey till hur det såg ut :) I LB:1:n gick hon mycket finare när vi slapp övergångarna och hon var mer stadig på tygeln. Fast där var hon å andra sidan mer dragigare eftersom hon började bli trött och procenten blev sämre än första klassen. Men LB:1 kändes ändå bäst och jag struntar i vilka poäng vi fick. Det gick mycket, mycket bättre än förra tävlingen och det var det jag hade som mål. Det och att fatta höger galopp för jag har fått någon konstigt och får jämt vänster galopp i båda varven när jag tävlar.
En sak som gjorde mig lite sur var en anmärkning på protkollet: "gör mer halvhalter". Hallå, jag sitter och gör halvhalter konstanst, jag kan inte klämma in så många fler!
 








Och så var det dags för halt och noser åker upp mot taket...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0