Fredag

Mockade medan hästarna stod och åt middagshöet i solens varma sken. Gick väldigt snabbt idag för de senaste dagarna har Madicken plötsligt slutat röra runt spånet i boxen, inte har hon druckit samma mängder vatten heller, man kan ju inte låta bli att undra lite varför? Fick iallafall svar varför Lukas hållt på att gräva i sin box, tydligen börjar han leka med sin godisboll på morgonen innan frukost och jag antar att han är väldigt frusterad över att godiset inte trillar ut från bollen :P
När jag skulle hämta Madicken från hagen kom Lady gående och ville mysa! Självklart gjorde jag damen till viljes även om hon skulle låtsas vara sur som vanligt :) att hon vill mysa med mig hör inte till vanligheterna. Så jag stod och masserade henne i mankammen och försökte klia henne bakom öronen som hon gillar (jag tror mamma måste visa mig igen) i flera minuter innan Madicken kom och körde bort Lady för då skulle hon kela mig mig. Jag var tydligen populär idag för Lukas kom med ;)
Tog en lugn barbackatur på Maddan med Celina och Lukas. Red stigar som är ganska igenvuxna som vi brukar undvika så ponnyerna var pigga. Madicken gjorde som hon brukar och försökte sticka nerför en backe i galopp med bocksprång. Man kan inget annat än att sitta och skratta åt hennes lilla egenhet haha.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0