Hinderbygge

Eftersom jag redan släpade med mig såg och arbetshandskar ut i skogen igår och fick ge upp tanken på att hitta den tappade skon med snösulan, så gick jag vår lilla halvtimmesrunda och byggde upp hinder :) Blev inte så höga för jag byggde bara över halva stigen, men 50-60cm var dem. Slitsamt jobb, men efter all averkning fanns det gott om material. Kom tillbaka till stallet lagom tills Celina skulle rida så jag sa åt henne att ta rådjursrundan och prova hindrena. Hon blev jätteglad för hon har velat bygga hinder där jättelänge, men ville så gärna ha sällskap att jag följde med henne ut på Madicken och tänkte att hon med kunde få hoppa om hon ville. Lukas fick prova sina skydd idag och han var såå söt i dem :) Madicken var jätteseg först men när vi kom till galoppbackarna och tog sats fick hon plötsligt fnatt, hoppade ett hinder på 60cm och stack bockande iväg i galopp. Jag försökte hålla henne efter Lukas så att de inte skulle tävla men det var nästan omöjligt. Lukas hoppade alla hinder och Madicken hoppade de hon såg. Så det var två svettiga och stissiga hästar som kom tillbaka till stallet en halvtimme senare :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0