Ingen ridning

Tillbringad eftermiddagen med att mocka i hagen. När jag var klar satt jag mig på en sten och skalade en apelsin. Ur ögonvrån kunde jag se Lady stå och nyfiket titta på mig, men kikade jag på henne strök hon öronen bakåt. Efter en stund kommer hon fram och knuffar ner skalen på marken och börjar till min stora förvåning äta upp dem. Hon stoppade in nästan allt i munnen och tuggade en lång stund. När hon svalt erbjuder jag henne en apelsinklyfta men hon spottar ut den så Maddan käkar glatt upp den och en till. Jag visste ju att Lady gillar mandariner, men apelsinskal...? Det var ju faktiskt ganska konstigt. Borstade Lady en lång stund och släppte henne sedan på ridbanan och tränade lite inkallning. Hon fattade kvickt och kom så snabbt jag sa hennes namn. Körde samma sak med Madicken men den damen var inte intresserad av att röra sig mer än nödvändigt, till och med när hon gick till mig stannade hon en meter ifrån och sträckte fram halsen för att nappa åt sig godiset.

Jag skulle ha ridit en liten runda på Madicken tillsammans med Celina när hon hade slutat skolan och igårkväll påminde jag henne om att inte glömma det denna gången. Men när jag har borstat båda hästarna och klockan närmar sig fyra börjar jag undra vart hon tagit vägen. Jo, då var det så att hon inte hann till stallet och rida innan hästarna fick mat och hon trodde att jag skulle fatta det själv. Så jag blev riktigt sur och tyckte att de tkunde hon väl ha nämnt innan, jag hade ju sagt åt henne att komma efter skolan, vad hade hon tänkt att jag skulle göra medan hästarna åt i en timme när jag redan varit där hela dagen?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0